+90 552 479 29 85 drhandeu.info@gmail.com

Ozon Uygulamaları

Ozon tedavisi, bir hastalığı veya yarayı tedavi etmek için ozon gazının vücudunuza uygulanması sürecidir. Ozon, üç oksijen atomundan (O3) oluşan renksiz bir gazdır.

Tıbbi ozon, tıbbi malzemeleri dezenfekte etmek ve farklı hastalıkları tedavi etmek için 100 yıldan fazla bir süredir kullanılmaktadır. Ayrıca yaralarda oluşan enfeksiyonu önlemeye yardımcı olur.

2018’de PubMed’de yayınlanan bir araştırmaya göre, ozon vücut sıvılarıyla temas ettiğinde ortaya çıkan reaksiyonlar daha fazla protein ve kırmızı kan hücresi oluşumunu sağlamaktadır. Bu, vücudunuzdaki oksijen seviyesini artırır.

Ozon tedavisi ayrıca vücudunuzdaki sağlıksız süreçleri de bozabilir. Araştırmalar, ozon tedavisinin bakteri, virüs, mantar ve parazitleri etkisiz hale getirebileceğini göstermiştir:

Ozon uygulaması üç ana tedavi şeklinden oluşur;

Majör tedavi (damardan): İmmün sistem bozukluklarını tedavi etmek için ozon gazı genellikle sizden alınan kan ile özel cam şişeler içinde çözülür. Daha sonra, çözünmüş gaz içeren kan damar yolunuzdan size geri enjekte edilir.

Minör tedavi (kas içi enjeksiyon): Ozon tedavisi, kas içi enjeksiyon olarak da mevcuttur. Bu enjeksiyon için, ozon gazı genellikle uygulamadan önce kanla karıştırılır.

Torbalama uygulaması (doğrudan dokuya): Bir ekstremite sorunu veya yara için ozon tedavisi görüyorsanız, ozon gazı büyük olasılıkla doğrudan etkilenen vücut kısmının dokusuna uygulanacaktır. Gaz, ozona dayanıklı bir torba içinde verilir.

Ozon tedavisinin tamamlayıcı olarak uygulandığı ve sonuç alındığı başlıca hastalıklar şunlardır;

• Dolaşım bozuklukları
  • Diyabet